1 de xul. de 2015

27. María vai... (III)


IV. En paz.

            María síntese perdida, pero por dentro, non saber onde está físicamente é o único que lle produce certa satisfacción. Faise de noite, podería durmir baixo as estrelas, sobre o manto de herba dos prados. Decidida deitase, a mochila de almofada, Xus dalle calor, o sono invadea, o cansancio gaña á ansiedade. Un movemento estraño despertaa, abre os ollos e ante ela un ancián sorrinte desiste no seu empeño de zarandeala co caxado. A ledicia de sabela viva anímao a invitala a durmir a cuberto, pola noite refresca.

            Cea quente, sabas de algodón, unha colcha de la sobre a cama, arrecende a madeira, pecha de novo os ollos, esta vez sen sobresaltos.


V. Sobresaltos.

            María quere morrer, os pensamentos de ruina atacan sen previo aviso. Esperta e non quere sair da cama, mira a lámpada que pende dunha cadea dourada, imaxínase alí pendurada. Unha nena entra sobre as puntas dos pés na habitación, míraa con curiosidade, é a neta de Fermín, tamén se chama María, sae correndo ó verse descuberta. É hora de asearse, vestirse, séntese mal polos seus pensamentos suicidas, non lle gusta a súa vida e non é capaz de cambiala. Maldita sexa, non pode baixar a garda, trenza o seu pelo cara un lado, abre a fiestra, hai pouca altura.

            O almorzo anímaa, o queixo é un rico manxar sobre a súa lingua, o gusto a laranxa do zume reconfórtaa. A pequena pídelle un conto.


PAUL CÉZANNE: "Natureza morta con cesta de froitas (mesa de cociña)", 1880-1890.
Excepcional natureza morta e ademais unha extraordinaria ilusión en forma de cesta de froitas. Onde está esta cesta? Colocada nun inestable equilibrio na esquina superior dereita, ou nun complexo xogo de perspectiva sobre o chan como a peza de madeira do estremo dereito do cadro? 

Ningún comentario:

Publicar un comentario